Hyvä tietää

Vakuutukset

Tuusulan Nyrkkeilyseura ei ole vakuuttanut harrastajiaan, joten jokaisen tulee itse varmistaa omasta vakuutusyhtiöstään korvaako se tapaturman lajiharjoittelussa/kilpailutilanteessa tai hankkia vakuutuksellisen lajilisenssin (nyrkkeily tai potkunyrkkeily) osoitteesta www.suomisport.fi

Keillä kaikilla tulee olla lisenssi?

Suomen Nyrkkeilyliiton (SNL) sääntöjen mukaan kaikilla, jotka harrastavat nyrkkeilyä SNL jäsenseurassa eli Tuusulan Nyrkkeilyseurassa tulee olla lisenssi. Ne jotka eivät kilpaile, voivat hankkia edullisemman kuntonyrkkeilylisenssin. Potkunyrkkeilijät hankkivat potkunyrkkeilylisenssin Suomen Potkunyrkkeilyliiton edellytysten mukaisesti.

Muuta muistettavaa/salin yleisiä käytäntöjä

Turvallisuus ja viihtyvyys ovat ensiarvoisen tärkeitä meille kaikille. Tässä muutama yhteinen pelisääntö näiden takaamiseksi:

• Tule ajoissa salille, että ehdit vaihtaa vaatteet ja varustautua muutoinkin ennen treenien alkua.
    • Kengät jätetään eteiseen niille varattuun paikkaan.
    • Älä jätä pukuhuoneisiin mitään arvokasta (puhelimia, avaimia, lompakoita) vaan ota ne salin puolelle mukaan. Emme vastaa jäsenten kadonneesta omaisuudesta, joten kannattaa harkita mitä ottaa harjoituksiin mukaan.
    • Laita varusteet ennen harjoitusta valmiiksi, kääri käsisiteet ajoissa, huolehdi varusteiden ja myös omasta hyvästä hygieniastasi.
    • Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi korujen käyttö on kielletty (korvakorut, ketjut ym).
    • Potkunyrkkeilyssä harjoittelu tapahtuu paljain jaloin, joten pese jalkasi ennen harjoittelualueelle siirtymistä.
    • Älä harjoittele sairaana (korona, flunssa, jalkasieni, haavat, rasitusvammat tms).
    • Jos voit huonosti tai loukkaannut harjoituksen aikana, sano asiasta valmentajalle.
    • Älä pahenna vammojasi rasittamalla niitä turhaan, vaan tee tai kysy valmentajilta korvaavia suorituksia.
    • Jätä harjoituskorttisi sille varattuun paikkaan isossa kehässä olevaan laatikkoon.
    • Harjoitus alkaa rivistä ja päättyy riviin.
    • Harjoituksen lopussa ohjaaja jakaa kortit takaisin.
    • Kun ohjaaja puhuu, muut kuuntelevat.
    • Harjoituksista ei saa poistua ilman ohjaajan lupaa.
    • Kunnioitetaan harjoituskavereita ja muita ihmisiä.
    • Opittuja tekniikoita ei käytetä salin ulkopuolella.
    • Huolehdi treenin jälkeen harjoitusvälineet omille paikoilleen ja kerro vetäjille, mikäli huomaat välineistössä jotain puutteita tai vikoja.
    • Kerro heti valmentajalle, jos huomaat salilla jonkun turvallisuuteen liittyvän puutteen tai ongelman.
    • Muista kerätä omat tavarasi lähtiessäsi salilta.