Muu seuran toiminta

Muu seuran toiminta

 

* UUTTA  * Aamujumppa

Tiistaiaamuisin alkaen 27.2. klo 06.00 – 07.00 on aamuvirkuille tarjolla uusi treeni, joka koostuu alkulämmöstä, välineharjoituksista 6-8 erää, liikkuvuusharjoitteista sekä loppujumpasta. Treeni sopii kaikille seuralaisille taitotasoon ja kuntoon katsomatta. Aamutreenit pitää Jukka Veijalainen.

Kuntopiiri – hikeä ja huutoa! :-)

Kuntopiiri, circuit training, millä nimellä sitä kutsutaankaan. Vuoroin lihaskuntoa kehittäviä, vuoroin sykettä nostavia pisteitä käydään usean kierroksen aikana läpi vaihdellen työn ja levon määrää. Lopussa toivottu ja pelätty ”loppusika” :-) Kukin tekee omien voimiensa ja jaksamisensa mukaisesti; Jaana Lähteenmäki huutaa vaihdot.

Seuran jäsenille treeni kuuluu harjoitusmaksuun, ei-jäsenille hinta on 8 €/krt.

Kahvakuula

Tällä toiminnallisella kahvakuulatreenillä hapenottokyky, lihaskestävyys ja motoriikka kuntoon!

Ilmoittautuminen viikolla salin listaan. Seuran jäsenille treeni kuuluu harjoitusmaksuun, ei-jäsenille hinta on 8 €/krt. Piiskureina Kirsi Korpaeus, Anu Lammi ja Janne Tuovinen.

HIIT & HIT

Ensimmäinen puolituntinen on HIIT (eli high intensity intervall training)  Tabata-treeni. Tabatan idea on se, että yleiskuormittavaa harjoitusliikettä vedetään läpi neljän minuutin ajan niin, että 20 sekunnin työjaksoa seuraa aina kymmenen sekunnin lepo. Neljään minuuttiin mahtuu kahdeksan 20 sekunnin työjaksoa, jotka vuorottelevat 10 sekunnin lepojaksojen kanssa. Työjaksot tehdään täydellä teholla eli jos teet näin todella, tiedät myös tehneesi. Treeni voi siis olla teholtaan hyvinkin raskas kunnosta riippuen. Tunnin aikana tehdään paljon hyppyjä, jolloin polvien kanssa kipuileville tunti ei ehkä sovellu.

Toinen ”puolituntinen” eli HIT lyödään säkkiä/potkutyynyä/pistareita kovalla temmolla. Vaihtoehtoisesti yhtenä osansa voi olla myös KICK tai JOTAIN; riippuen osallistujista :-) Treenin virallinen kesto on tunnin, jonka jälkeen voi lähteä; yleensä kesto lienee lähempänä puoltatoista tuntia..

Treeneistä ilmoitetaan ja niihin ilmoittaudutaan Nimenhuuto.com ’in kautta. Kirjaudu palveluun ja saat sähköpostiisi tiedon treenistä, treeniajasta, voit ilmoittautua sitä kautta tai perua osallistumisesi. Kukin treeni suunnitellaan osallistujien mukaan; siksi ilmoittautuminen on välttämätöntä viimeistään kaksi tuntia ennen treeniä. Sen jälkeenkin toki voi tulla mukaan mutta silloin voi joutua ehkä soveltamaan treeniään.

Treeneistä ei ilmoiteta Facessa erikseen eikä palveluun kirjautuminen sido sinua mitenkään. Seuran jäsenille treeni kuuluu harjoitusmaksuun, ei-jäsenille hinta on 8 €/krt. Treenit vetää Jaana Lähteenmäki.