Potkunyrkkeily

Potkunyrkkeily Tuusulan Nyrkkeilyseurassa

Tuusulan Nyrkkeilyseura on Suomen Potkunyrkkeilyliiton jäsen. Seuramme järjestämässä potkunyrkkeilyissä pääpaino on kuntoilussa ja itsensä haastamisessa.  Monipuolisia potku- ja lyöntitekniikoita tehdään parin kanssa, säkkeihin, potkutyynyihin tai pistehanskoihin. Näiden lisäksi tunneilla tehdään monipuolisesti lihaskunto- ja liikkuvuusliikkeitä.  Otteluharjoituksia ja "sparria" on osana harjoituksia vapaaehtoisena osiona.   Vyökokeita on suoritettu joko seurassa järjestettävissä vyökokeissa tai Potkunyrkkeilyliiton järjestämillä lisenssin edellyttämillä leireillä.

Harjoittelemme kaksi kertaa viikossa tiistaisin ja torstaisin.  Tiistaina Jannen ja Tarmon vuorotellen vetämä treeni koostuu tehokkaista lyönti- ja potkukombinaatioista, lisäksi kehonhallinta sekä potkutekniikat ovat Jannen harjoituksissa painopisteitä. Tarmon tunneilla monipuoliset kombinaatiot ja perustekniikat ovat pääosissa ja treenissä on vapaaehtoisilla mahdollisuus myös sparrata.

Torstaina Akin treeneissä treenataan lihaskuntoa, silmän ja käden koordinaatiota, räjähtävyyttä ja sekä perus- että ottelunomaisia tekniikoita; tunnilla on mahdollisuus halutessaan sparrata.

Treeneihin voi tulla potkunyrkkeilyn perustaidot omaavat vaikka kesken kauden, harjoittelun tulee olla turvallista ja perustekniikat käydään läpi ennen harjoittelun aloittamista.

Alaikäraja on 13 vuotta ja tarvittavat varusteet löydät täältä.

Kuntopotkunyrkkeilyryhmää vetävät Janne Tuovinen, Aki Puolakka ja Tarmo Asikainen.

Janne ja Aki